Fejlsøgning af tavleanlæg på stedet eller på fabrikken

Nogle ting er man så heldig at kunne ordne selv på stedet, mens andet kræver mere værktøj og bedre forhold.

Har man et reservedæk på sig, når det ene punkterer, mens man er ude at køre, så har man ofte også værktøjet til at skifte det ude på stedet, såfremt man ved, hvordan man skifter et dæk.

Men vil bilen ikke starte, og man ikke kan regne ud, hvad der er galt, så tilkalder man hjælp. Kan hjælpen heller ikke finde fejlen – om den så er af venner eller professionelle – så skal man jo have bilen på værksted.

Sådan kan det også være, når man laver fejlsøgning på tavleanlæg, hvorefter man får udpeget en given fejl ved den enhed, som tavleanlægget er tilkoblet:

Skal man se, om man kan ordne det hele på stedet, eller bliver man nødt til at tilkalde professionel hjælp, der kan se på det.

Er man virkelig uheldig, skal man måske have en enhed pillet ud og sendt til reparatør.

Foregår dette i et firma, så er man nok lidt ræd for, at dette kommer til at sætte en stopper for arbejdsprocessen, hvis man er nødt til at lukke noget maskineri ned, fordi der er en fejl, man ikke kan regne sig frem til.

Det vil nok krible i en efter at ordne det på stedet, så man kan have fejl til at komme videre i processen, men problemet er så bare også, at man kan ende med at gøre tingene endnu værre, end de var i forvejen, eller man slet ikke får ændret noget.

Selvom det således kan være irriterende, så er det bedre, at man komme på rette fod igen og får rettet fejlen til fulde, end at man forsøger at rette og lappe det på stedet, hvorefter det kan bryde ud igen på ny.

Der er meget mere at komme efter her på området: http://www.aarhus-termografi.dk/

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *